Contact
Neem contact op
Voel jij je thuis niet veilig? Heb je zorgen om iemand? Wil je advies krijgen of een melding doen? Of wil je iets met ons bespreken? Wij staan je graag te woord op maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur. Buiten deze tijden zijn wij alleen bereikbaar voor spoedsituaties.
Voel je je op dit moment bedreigd? Is er direct hulp nodig? Bel dan 112.
Ik wil een melding doen
Wil jij jouw vraag of formulier beveiligd mailen? Je kunt daarvoor Zivver gebruiken. Bekijk hier hoe je een Zivver-account aanmaakt.
Ben je een professional?
Bekijk dan de meldcode en bedenk of je verplicht bent om een bepaalde situatie te melden bij Veilig Thuis.
Contactgegevens Veilig Thuis Hollands Midden
Postadres Veilig Thuis
Postbus 121, 2300 AC in Leiden
Veelgestelde vragen
Veilig Thuis pakt een melding altijd op. Het leidt echter niet altijd meteen tot een onderzoek. Op deze pagina leggen we uit wat iemand kan verwachten als er een melding gedaan wordt.
Iemand maakt zich zorgen om jou. Hij of zij heeft contact met ons opgenomen. Op deze pagina leggen we uit wat je kunt verwachten.
Het Jeugd Preventie Team (JPT) heeft in de regio Hollands Midden met de politie afspraken gemaakt over hoe zij samenwerken. De medewerkers van het JPT werken vanuit de verschillende politiebureaus binnen deze regio. Ze ondersteunen de politie om beginnende criminaliteit bij jeugd vroeg te herkennen en te bekijken welke zorg er nodig is. Als een jongere met de politie in aanraking komt, doet de politie een zorgmelding bij Veilig Thuis. Als er sprake is van crimineel gedrag of mogelijk afglijden naar crimineel gedrag kan Veilig Thuis na eigen beoordeling besluiten de zorgmelding door te zetten naar het JPT. Aanmeldingen voor een begeleidingstraject bij het JPT komen bijna altijd op deze manier via Veilig Thuis binnen.
Wij begrijpen heel goed dat het voor jou belangrijk is om op een later moment nog eens te horen wat er tijdens een gesprek besproken is. Het is mogelijk om de gesprekken bij Veilig Thuis Hollands Midden op te nemen (alleen geluid, geen beeld). Het is wel nodig dat we hierover duidelijke afspraken met elkaar maken. Lees vooraf de voorwaarden voor het opnemen van beeld en geluid en maak de nodige afspraken.
Veilig Thuis wil zo open mogelijk werken. Dit betekent dat jouw naam bekend wordt gemaakt aan de mensen waarover je zorgen heeft. Dit noemen we een open melding. Wil je toch anoniem blijven ten opzichte van het gezin? Doe de melding dan telefonisch, dan kunnen we met jou doornemen welke informatie we kunnen bespreken met de mensen over wie je zorgen hebt. Wel informeren we hen dat er anoniem zorgen zijn gemeld en welke zorgen dat zijn. Overigens moet Veilig Thuis weten wie je bent maar ten opzichte van het gezin kun je dus anoniem blijven. Ook kun je (eerst) anoniem advies bij ons vragen.
In ons werk gaat het altijd om mensen. Wij gaan zorgvuldig om met informatie over onze cliënten en hun situatie. Zeker als we informatie moeten delen met andere professionals. E-mails met vertrouwelijke informatie versturen wij beveiligd. Hiervoor gebruiken we Zivver. Dit programma versleutelt e-mails waarin cliëntgegevens staan, of gegevens die naar cliënten te herleiden zijn. Door die versleuteling zorgen we ervoor dat alleen wij en de ontvanger deze kunnen lezen, en niemand anders.
Heb je een bericht via Zivver gekregen, dan staat in die e-mail hoe je het bericht kunt openen. Kom je er niet uit? Kijk eens bij het helpcentrum van Zivver voor tips. En je kan ons ook altijd even bellen als je er echt niet uitkomt!