FAQ categorie: Professional
-
Ik ben professional en heb een meldcode. Wat houdt dat in en hoe handel ik daarnaar?
Lees op onze website meer over de meldcode en afwegingskaders. Op de website van de Augeo Foundation is ook veel informatie te vinden over de meldcode en de afwegingskaders per beroepsgroep. Read more
-
Waarom krijg ik een mail van Zivver?
In ons werk gaat het altijd om mensen. Wij gaan zorgvuldig om met informatie over onze cliënten en hun situatie. Zeker als we informatie moeten delen met andere professionals. E-mails met vertrouwelijke informatie versturen wij beveiligd. Hiervoor gebruiken we Zivver. Dit programma versleutelt e-mails waarin cliëntgegevens staan, of gegevens die naar cliënten te herleiden zijn.… Read more
-
Hoe vertel ik aan ouders of andere betrokkenen dat ik ga melden bij Veilig Thuis?
Als professional kan het moeilijk zijn om iemand te vertellen dat je een melding bij Veilig Thuis gaat doen. Wij helpen je graag om dit gesprek voor te bereiden. Lees onze tips over hoe je het gesprek kunt voeren. Ook mag je ons altijd bellen om het gesprek voor te bespreken. Read more
-
Moet ik melden als er al hulp betrokken is?
Als professional volg je de meldcode. Als daaruit blijkt dat een melding nodig is, dan moet je inderdaad een melding doen. Ook als er al hulp aanwezig is. En ook als je weet een andere organisatie ook een melding doet. Read more
-
Wat kan ik zelf doen als ik een vermoeden heb van huiselijk geweld of kindermishandeling?
Je kunt erover praten met iemand die je vertrouwt. Samen bekijk je wat de beste volgende stap is. Ook kun je in gesprek gaan met degene waar je zorgen over gaan. En je kunt contact opnemen met ons, Veilig Thuis, om je verhaal te doen en samen te bekijken wat goed is om te doen.… Read more
-
Gaat Veilig Thuis altijd onderzoek doen als ik een melding doe?
Veilig Thuis pakt een melding altijd op. Het leidt echter niet altijd meteen tot een onderzoek. Op deze pagina leggen we uit wat iemand kan verwachten als er een melding gedaan wordt. Read more